воскресенье, 13 февраля 2011 г.

Відкритий урок математики проведений у З-Б класі ЗОШ 18

Тема. Письмове додавання і віднімання трицифрових чисел із переходом через розряд. Периметр прямокутника.
Мета. — знайомити учнів із прийомом письмового додавання і віднімання трицифрових чисел з переходом через розряд; закріпити вміння учнів знаходити периметр прямокутника; формувати навички письмового додавання і віднімання трицифрових чисел;
          — розвивати логічне мислення, уважність, кмітливість, активність;
         — виховувати відповідальність, зосережденість, дисциплінованість, інтерес до математики.
Обладнання. Малюнки тигра Дієго, мамонта Менні, лінивця Сіда, айсберга, приклади для пояснення нового матеріалу, приклади для усної лічби, текст задачі, план.
Тип уроку. Комбінований
Хід уроку
І. Організаційний момент.
1. Привітання.
-  У нас у класі гості. Привітайтеся з ними.
2. Мотивація, створення психологічного настрою.

Всі сідайте тихо, діти
Домовляймось не шуміти
Руку гарно піднімайте,
На уроці не дрімайте.
Щоб не було нам мороки,
Всі готові до уроку?
То ж гаразд, часу не гаймо
І урок вже починаймо.
- А він у нас сьогодні незвичайний. Ми помандруємо з вами в минуле і потрапимо… в Льодовиковий період. Заплющіть очі і уявіть нашу планету Землю 20 тис. років тому назад. Все живе на Землі переживає прихід Льодовикового періоду. Рятуючись від смертельного холоду тварини поспішають на південь. І лише двоє вирішують залишитися: це самотній мамонт Менні і відчайдушний лінивець Сід. Вони випадково знаходять людське дитинча і вирішують повернути його в плем’я. Їхнім супутником стає хитрий тигр Дієго. Наші герої і ми разом з ними потрапимо в захоплюючу подорож.
- Нехай цей урок залишить у вас міцні знання, відмінні оцінки і хороший настрій.
Запис у зошитах. ( Записати число , класна робота).
ІІ . Актуалізація опорних знань.
Гра ,,Сходинки на вершину“.
Вам потрібно обчислити приклади і піднятися на вершину айсберга. Будьте уважними.
- Першим на вершину піднявся…
3. Математичний диктант. 
Далі вирушаємо і записуємо математичний диктант.
1. Перший доданок 160, другий 200, знайдений результат зменшіть на 60. (160+200-60=300)
2. Довжина стрибка у зайця – 3 метри. Скількома стрибками він подолає відстань 15 метрів? (3)
3. Зменшуване 580, від’ємник 220, знайдений результат збільшити на 70. 580-220+70=430)
4. У висоту леопард може стрибнути на 4 м. Чи зможе він перестрибнути через паркан з колючим дротом, якщо висота паркана 15 дм, а дроту над ним 3 дм? Так).
5. Добуток чисел 6 і 8 збільшити на 401. День.(6х8+401=449)
Відповіді: 300, 5, 430, так, 449.
Взаємоперевірка.
Обміняйтеся з сусідом по парті зошитами.
ІІІ . Повідомлення теми і мети уроку.
Сьогодні на уроці будемо вчитися додавати і віднімати трицифрові числа з переходом через розряд, розв’язувати вправи і завдання, використовуючи вивчені прийоми додавання.
ІV. Вивчення нового матеріалу.
1.Пояснення нового матеріалу. Вчитель пояснює алгоритм додавання і віднімання.
2.Первинне закріплення. Учень біля дошки.
325+418=743
254+237=491
428+344=772
112+429=541
Відповіді: 491, 541,743, 772.
3.Фізкультхвилинка.
- Сонячні промінці ледь пробиваються крізь тоненькі щілини. В льодовій печері дуже холодно. Може погріємось?
Ми в сніжки зіграєм з вами 
Нахилились, піднялись.
Снігу в жменьки ми набрали,
Перевірим нашу міць.
Кинем сніжку вправо, вліво 
Раз і два, і раз і два.
Сонечко, світи над нами! 
Ой, весела ж оця гра! 
- Дружна компанія так веселилась, що тигр Дієго ненароком зірвався і повис над проваллям. Як ви думаєте, чи прийшов хтось йому на допомогу? А ми допоможемо героям мультика вийти з льодових печер, правильно розв’язавши задачі. То ж уперед!
1.Задача.
Зграя тигрів і плем’я людей рухались назустріч один одному. Зграя тигрів пройшла 246 км, а плем’я людей на 20 км менше. Яка відстань між  ,, Зламаною Вершиною“ і ,,Долиною Гроз“ ? (Текст задачі на дошці).
Аналіз задачі.
1) Скільки км пройшла зграя тигрів?
2) Що відомо про плем’я людей?
3) Що в задачі запитується?
4) Знаючи, що зграя тигрів пройшла 246 км, а плем’я людей на 20 км менше, що можемо знайти?5) Якою дією?
6) Що від чого будемо віднімати?
7) Знаючи тепер , скільки пройшла зграя тигрів і скільки пройшло плем’я людей , чи можемо ми знайти всю відстань?
8) Якою дією?
9) Що до чого будемо додавати?
- Завдання ускладнюємо, задачу розв’яжемо складанням виразу.
246-20+246-=472 (км)
Відповідь: вся відстань - 472 км .
2.Робота з геометричним матеріалом в підручнику.
- Задачі розв’язані, ми успішно вибрались з льодових печер і на кінець підійшли до Перевалу. Плем’я людей неподалік вирощувало зернові культури. Нам потрібно визначити : яку форму мали ці ділянки і знайти їх периметр.
Робота з підручником. Завдання 703( групова робота).
1група Р=4+4+1+1=10(см)
2 група Р=3+3+3+3= 12(см)
3 група Р=4+3+4+3=14 (см)
- Які одиниці довжини використані ?
- Які старовинні міри знаєте?
VI. Підсумок уроку
- Про що хотіли б дізнатися більше?
- Що видалося складним?
- Як будете використовувати те, що вивчили?
- Що на уроці сподобалось найбільше?
VII. Домашнє завдання





Комментариев нет:

Отправить комментарий