суббота, 26 февраля 2011 г.

Урок з інформатики

                           
Тема :  Істинні та  хибні висловлювання
Мета :         ― актуалізувати знання учнів по темі “істина-брехня” і  обчислювальні уміння, сформувати уявлення про хибність і   істинність висловлювань;
                 ― розвивати логічне мислення, увагу, кмітливість, допитливість, пам΄ять;
                 ― виховувати наполегливість, дисциплінованість, інтерес до інформатики.
Обладнання : тема уроку, слова для розминки, Знайка і Незнайка, предметні малюнки, картки істина і хибність.
     Тип уроку. Комбінований
Хід уроку
І. Організаційний момент
1. Привітання
II. Розминка.
1. Гра “Індуктор”
- Прочитайте слова на дошці : істина, задача, більше, менше, брехня, хибність, вислів, доданок, сума.
 -Як ви думаєте, чому вони записані групами?
-На якому уроці ми зустрічаємо слова з першого стовпчика?
 -А з другого?
А чому слова, записані нижче, не розподілені по стовпчиках?
Отже, виявляється інформатика і математика тісно зв'язані між собою і нашим життям.
2. Гра “Друкарська  машинка”
Пограємо в гру “Друкарська машинка”.
—  Надрукуємо слово “Інформатика”
-Які  ще машини ви знаєте, які допомагають нам на уроках інформатики і математики?
Чи можемо ми назвати запис на дошці обчислювальною машиною? Чому?
 -А як по-іншому ми можемо назвати цей запис?
-Что таке алгоритм?
-В житті, де ми  зустрічаємося з алгоритмом?
III. Актуалізація  опорних знань
3.1. Бесіда
-В яких випадках говорять “так”?
-Подберіте синонім до слова, правда.
-В яких випадках говорять “ні”?
-Синонім слова неправда.
- Давайте пригадаємо, в якій відомій літературній казці один герой був розумним, грамотним і говорив лише правду, а інший був повною його протилежністю і дуже багато вигадував.
Сьогодні в гостях у нас Знайко і Незнайка.
-Кто автор цього твору? Ці забавні герої придумали нові пригоди веселих чоловічків в Країні Інформатиці.
Щоб взнати, що ж чекає нас попереду, давайте заповнимо таблицю за допомогою алгоритму і складемо карту подорожей.
4          8          32        20        12        15        28 
х                                       
Уважно поглянете на числовий ряд.
 -Яке  завдання ви могли б запропонувати по даному числовому ряду?
-Назвіте найбільше і найменше число в цьому ряду.
-На скільки 2 більше 44?
42 проспект “Повторяйка”
-Знайдіть суму всіх однозначних чисел.
12 “Безвихідь чуйного вуха і гострого погляду”
-Назовіте двозначне число, сума  цифр якого дорівнює 14.
27 “алея Веселої зміни”
-Знайдіть  різницю  двох чисел, в яких кількість десятків однакова.
4 “Лабіринт дивних висловів”
-Знадіть  часне  чисел 32 і 4.
8 “Вулиця умільців”
Уважно поглянете на план нашого уроку
-Як ви думаєте, на яких етапах нам з вами буде найлегше?
А де нас чекають труднощі? Чому?
Щасливої дороги по Країні Інформатиці.
IV. Проспект “Повторяйка”
Перед вами картки: і-істина, б-брехня.
Виходячи зі свого життєвого досвіду, і отриманих знань визначите, які вислови достеменні, а які помилкові.
Хлопчик малює машину. (І)
Машина малює хлопчика. (Б)
Ведмідь бродить по лісу. (І)
 Щука називає себе рибою. (Б) Чому?
 Доща немає, а трава мокра. (І) Чому?
Якщо у Васи ангіна, то у нього болить горло. (І)
Якщо у Васи болить горло, то у нього ангіна. (Б)
2. Придумайте істинні і хибні  вислови, використовуючи слова, якщо, то. (2-3 вислови)
V. Підготовка до вивчення нового матеріала
1. Гра “Навпаки”
Встаньте, будь ласка! Можна вирушати далі, а по дорозі робимо все навпаки.
-Всталі (сіли),
- сіли (встали),
 -відкрилі очі,
 - закрили очі,
 -повернітся направо, 
-повернітся наліво.
Что ми робили? Ви здійснювали зворотні дії.
 А як називають слова, що позначають зворотне, протилежне значення?
VI. Проблемна ситуація и відкриття нових знань
1.Гра с м΄ячем
Назвіть  слова, що позначають зворотне, протилежне значення – х олодний, сумний, скляний,  хворий, страшний, добрий, маленький.
- Що викликало затруднення? Як в житті ми виходимо з цього положення?
Предмет може бути виготовлений з будь-якого іншого матеріалу, але не із скла.
Яке  слово допомогло? (Не) Якщо до слова не вдається підібрати протилежне за значенням, то на допомогу приходить частка “не”, яка все заперечує, робить навпаки.
Поставимо до слова скляний частку “не”.
 -Что виходить?  -Для чого ми вживатимемо частку “не”?
Потренуємося! Синій, червоний, уміє, білий, знайко.
2. Гра “Що зайве?”
Уважно поглянете на безліч предметів і виключите “ зайвий” предмет.
“Не гавкає, не кусає, а в будинок не пускає”.
-По яким ознакам здогадалися?
VII. Хвилинка відпочинку
Ось і прибули на алею “Весела зміна”, значить, пора і відпочити. Відпочинок у нас буде активним і навіть корисним.
Вправа розрахована на координацію руху. Лівою рукою доторкнутися до правого вуха, а потім правою рукою – до кінчика носа, потім швидко поміняти положення рук, права рука – ліве вухо, ліва рука – ніс. (Повторити 5 разів)
Вправа “Ледачі вісімки” Намалювати в повітрі в горизонтальній плоскості цифру вісім по три рази спочатку однією рукою, потім інший, потім відразу обома  руками.
VIII. Лабірінт дивних висловів
Ми навчилися підбирати слова – антоніми, слова з негативною часткою “не”, а чи зможемо ми скласти вислови про заперечливі дані. Послухайте, що говорить Знайко, і як би ви йому відповіли, щоб вийшов хибний  вислів.
Ми полетимо на повітряній кулі.
Всі бабусі обожнюють футбол.
Пампушка і Сиропчик люблять солодке.
Інколи бувають канікули.
Подумайте над сенсом цих пропозицій.
Послухайте наступний вислів і складіть заперечливий вислів що є помилковим. Інколи кішки і собаки дружать.
Всі люди носять окуляри. (Все – деякі)
 Вся цегла уміє літати.
IX. Вулиця Умільців.
 Вирішення завдань в групах.
Завдання №1. У одному класі вчаться Іван, Петро і Сергій. Їх прізвища – Іванов, Петров, Сергєєв. Яке прізвище в кожного з хлопців, якщо відомо, що Іван по прізвищу не Іванов, Петро - не Петров, Сергій – не Сергєєв і що Сергій живе в одному будинку з Петровим?
Завдання №2.
Три дівчатка – Ганна, Катя і Марина – займаються в трьох різних гуртках: вишивки, танців і хорового співу. Катя не знайома з дівчинкою, що займається танцями. Ганна часто ходить в гості до дівчинки, вишивкою, що займається. Подружка Каті, Марина хоче наступного року додати до своїх захоплень заняття співом. Хто з дівчаток, чим займається?
Колективна перевірка
X. Підсумок уроку
- Про що хотіли б  дізнатися більше?
 - Що видалося складним?
 - Як будете використовувати те, що вивчили?
 - Що на уроці сподобалось найбільше?









Комментариев нет:

Отправить комментарий